Sessies

Lizanne Vroom
PLENAIR
13:00

Welkom

LinkedIn

Theo van Vugt

Theo van Vugt is hoofdredacteur van am: en amweb.nl. Hij heeft geschiedenis gestudeerd en werd journalist. Hij werkte bij Elsevier, Quote, Tijdschrift voor Marketing en Adformatie. Bij de laatste titels was hij ook langere tijd hoofdredacteur. Sinds enkele jaren is hij redactioneel eindverantwoordelijk voor het verzekeringsplatform am:. En sinds eind 2014 ook voor de financiële uitgaven van Vakmedianet. Hij is een ervaren bladenmaker met grote affiniteit en ervaring met online publiceren.

PLENAIR
13:00 - 13:10

Inleiding risicomanagement

LinkedIn

Maarten Bouwhuis

Maarten Bouwhuis is zelfstandig presentator en de dagvoorzitter van dit event. Hij is presentator bij BNR Nieuwsradio. Hij presenteert de BNR Klantenshow. Het enige programma op de Nederlandse radio over klantgericht ondernemen, marketing en communicatie. In 2013 - 2014 presenteerde Maarten RTL ondernemerszaken op RTL-Z. In 2010 en 2012 organiseerde hij het Verkiezingsdebat in Carre (Carredebat) in samenwerking met RTL Nieuws, FD, BNR en Elsevier. Wekelijks leidt hij congressen, seminars en debatten over uiteenlopende thema’s. Maarten onderscheidt zich door zijn bevlogenheid, scherpte en kwinkslag op het juiste moment.

PLENAIR
13:10 - 13:30

Het veld van risicomanagement: waar staan we en hoe nu verder?

Lizanne Vroom, senior riskmanagement consultant, trainer en oprichter van riskforum.nl,  overziet in haar bijdrage het veld, bespreekt de valkuilen en de kansen voor de ambitieuze risico-adviseur.

Lizanne Vroom LinkedIn

Lizanne Vroom

Lizanne Vroom is al 20 jaar kerndocent en programma manager voor diverse risicomanagement opleidingen. Ze is auteur van het boek "Ik durf het risico wel aan, een integrale en praktische kijk op risicomanagement; visie en vaardigheid voor de mkb-adviseur." Ze overziet in haar bijdrage het veld, bespreekt de valkuilen en de kansen voor de ambitieuze risico-adviseur.

PLENAIR
13:30 - 14:00

Hoe ziet een ondernemer risicomanagement en wat verwacht hij van de adviseur?

Hoe kijken ondernemers aan tegen risicomanagement? Wat zijn de verschillen per branche? En waar liggen kansen voor de risicoadviseur?

LinkedIn

Jeroen Baart

Jeroen Baart is Corporate Risk and Insurance Manager bij de Riwal Holding Group. Hij heeft de opleiding Executive Master Enterprise Risk Management afgerond aan de UvA. Daarna is hij 15 jaar werkzaam geweest in de assurantiewereld; hij is begonnen bij Stad Rotterdam verzekeringen en heeft daarna 7 jaar voor een verzekeringsmakelaar gewerkt. Binnen Arcadis was hij mede verantwoordelijk voor risico en insurance management. Bij Riwal is hij nu in 17 landen verantwoordelijk voor het risk and insurance management. Zijn bijdrage gaat over hoe een klant naar risicomanagement kijkt; wat zijn de verwachtingen ten aanzien van verzekeraar en adviseur? Wat gaat goed en wat kan echt beter?

PLENAIR
14:00 - 14:30

Hoe maak je écht de omslag naar risicomanagement?

Steeds meer adviseurs helpen ondernemers bij het managen van hun risico's. Maar dat is niet eenvoudig. Welke uitdagingen ervaren (beginnende) risicomanagementadviseurs? En wat houdt hen tegen om deze werkwijze nog vaker toe te passen?

Maarten Bouwhuis gaat in gesprek met twee risicoadviseurs om helder te krijgen waar de belemmeringen voor hen lagen en hoe zij ervoor hebben gezorgd dat zij die omslag konden maken.

De Goudse deed onlangs onderzoek naar dit onderwerp en enkele uitkomsten zullen tijdens dit programmaonderdeel worden besproken.

LinkedIn

Gerben van Tol

Gerben is als directeur bij Assurantiën bij Ten Raede Groep verantwoordelijk voor de zakelijke verzekeringsportefeuille. Ten Rade Groep is een full service advieskantoor en heeft alle specialisaties, kennis en ervaring op het gebied van financiën, fiscaliteit, MKB-verzekeringen en HRM samengebracht onder één dak. Met als doel een betrouwbare en proactieve sparringpartner te zijn voor het MKB. Risicomanagement zien zij als een instrument om nog meer naast de ondernemer te staan.

LinkedIn

Jacqueline Scholing

Jacqueline is risicoadviseur bij Grip Assurantiën in Daarle. Ze heeft veel ervaring in de particuliere en zakelijke markt en heeft zich de laatste jaren toegelegd op risicomanagement. Ze heeft al een groot aantal ondernemingen geholpen bij het managen van hun risico’s.

PLENAIR
16:00 - 16:40

Paneldiscussie met verzekeraars en adviseurs. Hoe kunnen ze elkaar helpen en wat moet er beter?

LinkedIn

Bernardo Walta

Bernardo Walta werkt sinds 1997 bij De Goudse en de laatste jaren als directeur Commercie. In deze functie is hij verantwoordelijk voor verkoop en marketing. Daarnaast is hij lid van de commissie Distributie van het Verbond van Verzekeraars. Hij is ervan overtuigd dat de belangen van ondernemers het best zijn gewaarborgd bij een onafhankelijke adviseur die integraal risicomanagement gebruikt als uitgangspunt voor zijn dienstverlening. Hij volgde zelf daarom ook de opleiding Risicomanagement van Avans+.

LinkedIn

Jack Hommel

Jack Hommel is in 2006 bij Achmea gekomen na het samengaan van Interpolis en Achmea. In 2008 directievoorzitter van de divisie Intermediaire Distibutie geworden (Avero Achmea en Woonfonds). Zes jaar lang heeft hij daaraan leiding gegeven en in 2014 samengebracht met de divisies Grootzakelijk en Direct (Centraal Beheer Achmea en FBTO). Nu is hij directeur Zakelijk van die nieuwe divisie en verantwoordelijk voor de schadeverzekeringen, inkomensverzekeringen en personeelscollectiviteiten van Centraal Beheer Achmea en Avero Achmea.

LinkedIn

Maria Dorresteijn

Maria Dorresteijn RRM zag hoe grote bedrijven risicomanagement inzetten, terwijl dit voor het mkb vaak onbekend terrein is. Maar óók binnen het mkb kan risicomanagement veel waarde toevoegen. Vanuit deze gedachte schreef ze het boek ‘Ga Niet Langs Af’ (RVU, 2012) en startte ze Risicare, een op het mkb gericht risicomanagementadviesbureau. Ook geeft ze regelmatig lezingen over risicomanagement. Ze trainde meer dan 300 assurantieadviseurs en verzorgde diverse in-company-trainingen, onder andere via de Haagse Hogeschool en de Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants.

LinkedIn

Remco Baten

Voordat Remco in dienst kwam bij Zicht heeft hij ruim 12 jaar gewerkt bij Nationale-Nederlanden. Hierdoor heeft hij zowel de kant vanuit een verzekeraar als die van het intermediair leren kennen. En altijd met de 'klant'​ centraal. Vanaf 1 februari 2016 is Remco als Directeur Zakelijk verantwoordelijk voor een enthousiaste club van ruim 180 collega's. Het team is samen bezig met ondernemers inzicht te geven in hun financiële situatie. Zij doen dit vanuit 20 vestigingen met een landelijke dekking. Bij Zicht staan de kernwaarden 'betrokken bij geluk', 'duidelijk', 'ondernemend' en 'professioneel' centraal. In de dagelijkse werkzaamheden van deze spreker staat de relatie, het team, gedrevenheid en het resultaat centraal. Alleen SAMEN komen we verder. Vanuit haar vestigingen en met 550 gemotiveerde en deskundige medewerkers behoort Zicht, risico- en verzekeringsadviseurs, tot één van de grootste assurantietussenpersonen van Nederland. Zicht is onderdeel van Nationale-Nederlanden Group.

PLENAIR
16:40 - 17:25

Inspirerende afsluiter

Op welke wijze hangt persoonlijke motivatie (Flame) samen met de Flow in het team en het creëren van enthousiaste klanten (Superpromoters) en op welke wijze kan enthousiasme worden aangewakkerd of juist worden tegengewerkt? Rijn geeft voorbeelden uit de sport, de muziek en het bedrijfsleven, waaronder ook de financiële dienstverlening. Deze sessie biedt een theoretisch kader met praktische handvatten om medewerker-motivatie en klantgerichtheid te versterken. De spreker verkondigt zijn visie wereldwijd op zakelijke evenementen en is schrijver van “De Superpromoter” en de Enthousiasme Trilogie: Flame, Flow & Flood.

LinkedIn

Rijn Vogelaar

Rijn Vogelaar (1969) is schrijver, spreker en oprichter van de Superpromoter Academy. Tot mei 2013 was hij CEO (Chief Enthusiasm Officer) van een internationaal onderzoeksbureau (Blauw Research). Zijn baan heeft hij opgegeven om zich te wijden aan de revolutie van enthousiasme. Een beweging die enthousiasme als leidraad neemt om personen, organisaties en de maatschappij in haar geheel, positief te veranderen. Hij gelooft oprecht dat sturen op enthousiasme een positieve impact heeft op de wijze waarop we met elkaar omgaan. Als we die dynamiek begrijpen, heeft dat grote consequenties voor de manier waarop we organisaties inrichten en aansturen. Werk wordt leuker, geeft meer voldoening en heeft meer waarde voor de omgeving. Bedrijven die sturen op enthousiasme worden niet alleen succesvoller, maar ook klantgerichter en zullen zich maatschappelijk verantwoorder gaan gedragen.

am:magazine

am:magazine is je maandelijkse inspiratie met achtergronden, diepgang en opinie. am:magazine verschijnt 10 keer per jaar en bevat 4 specials.

Meer informatie >>

Vakmedianet gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en af te stemmen op uw vakmatige interesse. Meer informatie over het gebruik van cookies.